19 Ağustos 2008 Salı

Mahremiyet - Perri O'Shaughnessy

Radyoda yayın yaparken - galiba hala var - "Oldies But Goldies" diye bir furya başlamıştı. Ben bunları "Küflü Raflar Arasından" diye adlandırıyordum. Yanlış anlaşılmasın o müzikleri çok severim ama susmuyor deli yüreğim, ne yapayım? :)) İşte Perry O'shaughnessy'nin "Mahremiyet" isimli kitabını da kütüphanemin küflü!! rafları arasında buldum geçen gün. Düşünebiliyor musunuz, üzerindeki tarih 2005. 3 sene öncesinden alınmış ancak okunmamış bir kitabımın olması, benim adıma acıklı bir durum - du. Çok şükür bu ayıbı 4-5 günde temizledim.

Mahremiyet, Perry O'shaughnessy'nin -muhtemelen kimseye yazarın adını telaffuz edemeyeceğim - Nina Reilly serisinin ikinci kitabı. Malesef ben bunun böyle olduğunu, kitaba başladıktan sonra fark ettiğim için, hikayenin başını biraz kaçırdım. Sanırım Nina'nın boşanmasını, kürkçü dükkanına dönüşünü ve mahkeme salonunda vurulmasını filan anlatıyor ilk kitap (Karartma). Ama her seride olduğu gibi, bunun da içinde küçük küçük hatırlatmalar olduğu için olaylardan kopmuyorsunuz. 605 sayfalık, cep kitabı formatındaki Mahremiyet, bence başarılı bir ilk tanışma oldu. Hukuki gerilim tarzındaki kitabın dilini çok akıcı buldum. Sadece bazı yerlerde öyle cümleler geçiyordu ki, sanki içine Nina'nın da dahil olduğu, farklı bir son bekliyordum ama olmadı. Ben mi yanlış algıladım, tercümeden kaynaklanan bir sıkıntımıydı emin değilim. Ama güzel bir yaz kitabı, tavsiye ederim.

Bu arada yukarıda da belirttiğim gibi bu yazar - lar - ın ilk kez bir kitabını okudum. Bilmeyenler için öğrendiklerimi paylaşmak istiyorum. Perri O'Shaughnessy esasında iki kız kardeş ve "Perri", Perry Mason isimli, hiç suçlu bir müvekkili olmayan adama saygıdan ve kendi isimleri Pamela ve Mary'nin birleştirilmesinden oluşuyormuş. "O'Shaughnessy" ise İrlandalı babalarından gelen soyadları. İki kardeşte bir ucundan hukuğa ve yazım işine bulaşmış. Sonrasında birlikte kitap yazmaya başlamışlar ve Nina Reilly serisi ortaya çıkmış. 1995'ten beri birlikte her yıl bir kitap yazan kardeşlerin şu anda 13 adet eseri var. Sanırım sadece 2 tanesi dilimize çevrilmiş.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin

Etiketlerim..

...

"Hayat, özellikle, yazılanları okumak, çekilenleri seyretmek ve tabii ki pişirilenleri yemek için çok kısa, biraz koşmak lazım... "
myspace graphics

Free Counters

Hayatın İçinden...

 

Divitim... | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates