4 Ocak 2009 Pazar

"Alacakaranlık" Çılgınlığı...

Perşembe günüydü. Yılın ilk günü. Kutlamalar yapılmış, Noel Baba'ya teşekkürler sunulmuş, gece geç yatılmış ama sabah aşkımızın tüylü meyvesi Zilli izin vermediği için geç kalkılamamıştı. Kendisinin ihtiyaç molları sonrasında verdiği izin ile 2-3 saat daha uyunmuş, saat 14.00 gibi kahvaltı yapılmış, gazete ve kahve faslından sonra biraz dışarı çıkıp, hava alacak kadar kendimizi ayılmış hissediyorduk.

Ama Allah sizi inandırsın, D&R'a girerken bile beni böyle bir sürprizin beklediğini bilmiyordum. Önce anlamadım. Etrafımdaki 3 kişi, görevli 3 ayrı kişiye, "Alacakaranlık var mı?", "Yeniay kalmadı mı?" "Tutulma ne zaman çıkacak?" gibi, bana o anda hiç bişey ifade etmeyen sorular soruyordu.

İşte kitabı rafta tam o anda gördüm. Alacakaranlık... yazar Stephanie Meyer. Her ne kadar kitaplar üzerinde "New York Times Bestseller" ifadesini gördüğümde genellikle uzak dursam da, kitabın arkasındaki Amazon'un "Son on yılın kitabı...şimdilik" yorumu için aldım.

Biliyorsunuzdur, edebiyatta vampir temasını en başarılı işleyen isimlerin başında "Vampirle Ropörtaj"dan hatırlayacağınız Anne Rice gelir. 1973 doğumlu Stephanie Meyer'de kendine o konuda bir kariyer seçmiş ve şimdiye kadar da bayağı ses getirmiş gözüküyor.

Akşam diğer kitaplarımla birlikte eve geldim, kahvemi yaptım, ışığımı yakıp okuma koltuğuma kuruldum, kalkamıyorum. Yemin ederim.

Kitap çok basit yazılmış. Özünde de bir aşk hikayesi. Küçük bir farkla, oğlan vampir. Ancak o kadar rahat okunuyor ve sizi o kadar güzel alıp götürüyor ki, elinizden bırakamıyorsunuz. Meyer tüm konuyu 4 kitaplık bir seri yapmış. Ben ikinci kitabı ertesi gün, İstinye Park D&R'ın vitrininden çıkarttırdım. Bugün itibariyle ikisini de bitirmiş ve ayın 8'inde yayımlanacak 3.kitabı bekler durumdayım.

Eğer vampirler ve kurtadamlar size saçma gelmiyorsa, eğer "illaki ağır edebiyat içerisinde boğulmak istiyorum" demiyorsanız ve hepsinden de önemlisi çok güzel, naif bir aşk hikayesi okuyarak zamanı ve kendinizi unutmak istiyorsanız, bu seriyi kaçırmayın derim.

Bu arada ilk kitabın filmi 16 Ocak'ta ülkemizde vizyona giriyor. İtiraf etmeliyim ki, okurken çok daha yakışıklı bir Edward hayal etmiştim:(( Merak edenler için fragmanı aşağıda.



Twilight Trailer from Elie de Jesus on Vimeo.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin

Etiketlerim..

...

"Hayat, özellikle, yazılanları okumak, çekilenleri seyretmek ve tabii ki pişirilenleri yemek için çok kısa, biraz koşmak lazım... "
myspace graphics

Free Counters

Hayatın İçinden...

 

Divitim... | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates