Son dönemde artan yabancı dizi
uyarlamaları ve sakız gibi uzatıldığı için orijinal dokusunu kaybeden tarihi
romanların karşısına, güncel ve oldukça da beğeni kazanmış, Hande Altaylı’nın
Kahperengi’sinin uyarlaması olarak çıktı
“Merhamet”.
Benim süpriz yazarlarımdandır
Hande Altaylı. Oldukça sağlam bir eğitim ve kariyeri üzerine, mesleği olan
reklam yazarlığını bir üst seviyeye taşıyıp roman yazmaya başladı. Maraz’ı
okuyamadım ama “Aşka Şeytan Karışır” bittiğinde ağzım açık kalmıştı, “Kahperengi”ni
ise, kitap bitmesin diye yavaş yavaş okudum.
Yaslıhan’ın üstünzekalı, ama üniversiteye
kadar aile içinde günyüzü görmeyen, birtanesi Narin’inin, herşeye rağmen hayata
nasıl tutunduğunun, bugünü ile geçmişinin, o kaçmak istese de, nasıl
beklemediği anda karşı karşıya geldiğinin sorgulandığı, derli toplu anlatılmış,
sonu da çok güzel bağlanmış bir roman, Kahperengi. Aşk, arkadaşlık, aile,
zenginlik – fakirlik olguları ince ince dokunmuş romanda.
Romanın Merhamet ismiyle
televizyona uyarlanan senaryosunu Mahinur Ergun yazıyor, Gül Oğuz çekiyor.
Yaslıhan’lı Narin’i Özgü Namal oynuyor. Her ne kadar kalın ve çatallı sesi,
izlerken beni biraz rahatsız etse de, oyunculuğu on numara. Keza yakın arkadaş
Deniz rolünde de Burçin Terzioğlu resmen döktürüyor. “Muro” rolünden sonra pek
aradığını bulamayan Mustafa Üstündağ’da, kitapta olmayan, ancak senaryoya adapte
edilmiş, Babür karakteriyle çok iyi uyum sağlamış. Tüm ekip, o kadar doğal ki,
kesinlikle rol yapıyorlar hissine kapılmıyorsunuz. Bir kocaman alkışta dizinin Görüntü
Yönetmeni’ne... Gerek Yaslıhan, gerekse İstanbul görüntüleri şiir gibi.
0 yorum:
Yorum Gönder