Katilcilik, Kumbaracı50’yi kuran ana ekibin, bu seneki taze oyunu.
Yiğit Sertdemir’in yazıp,
yönettiği, dekor tasarımında imzasının da bulunduğu oyunda, ‘Altıdan Sonra
Tiyatro’ ekibinden Aslı Can Kortan, Gülhan Kadim, Şirin Keskin, Ebru Gözdaşoğlu, Seda Özen
Yürük, Erkan Kortan, Yaman Ömer Erzurumlu, Onur Tuna, İhsan Dehmen ve Seyfi
Erol rol alıyor. Müziklerini Onur Kahraman, kostüm tasarımını Candan
Seda Yalım Balaban, ışık tasarımını İsmail Sağır ve fotoğraflarını Sevgi Can’ın
üstlendiği ‘Katilcilik’, yıllar içinde kişileri ele geçiren sanal canavarın,
farkında olamadan üzerimizde yarattığı etkileri / içimizden çıkarttıklarını,
tokat şeklinde yüzümüze çarpıyor. Ve herşey, sanal ortamda tanışan üç kadının,
buluştukları gece, “Gerçek mi, Cesaret mi?” oyunu oynamaya karar vermesiyle
başlıyor...
Yenicene verdiği ropörtajların
birinde Yiğit Sertdemir oyunu şöyle anlatmış: “Katilcilik, internet üzerinden tanışan üç kadın
üzerinden gidiyor. 2000’lerin ortasında ‘msn’ daha yeni yeni sıçrama
yapmıştı... O zamanlar, sosyal ağ platformunda (msn) edebiyat-felsefe odaları
vardı, nick name’lerle söyleşilerin yapıldığı. Ben de iki farklı kişi ile
tanıştım bu odaların birinde; kadın ve erkek. Edebiyat üzerine ciddi ciddi
sohbetler yaptık. Bir gün, İzmir-Buca’ya ailemi ziyarete gitmiştim. Buraya
kadar gelmişken görüşelim dedik. Ve beni evlerine davet ettiler. Eve gittim ve
bu iki insanın abla – kardeş olduğunu öğrendim... Şimdi gözümün önüne gelen
figürler; karanlık iki tip. Bomboş ev, yer yastığından başka salonda hiçbir şey
yok. Ev, tren istasyonu yanındaydı ve tren geçtiğinde sallanan ve bozulan
sessizlik hali, hâlâ aklımda kalan. Fakat yanlış algılanmasın, ikisi de
entelektüel tiplerdi; evet, tuhaf ve acımasız gibiydiler ya da sonradan bakınca
fotoğraf öyle görünüyor.
İstanbul’a döneceğimden, evden ayrıldım… Yani orada hissettiğim; o
garip bakışmalardan sonra bunlar beni öldürebilirdi, oldu. Ben, üçüncü
kişiydim. İki kardeş var ve ötekisi de yani ben de avım diye düşündüm.”
Oyunun bizce en etkileyici
bölümü, farklı zaman dilimlerinde bir ileri bir geri giden kurgusu ve bu
kurgunun Kumbaracı50 sahnesinde,
muhteşem bir dekorla hayata geçirilişi. Hele ki oda! Onun mekanda ortaya çıkışı
ve kayboluşu, ışık ve sesle yaratılan derinlik duygusu, müthiş.
Oyundan çıkınca düşünmeye
başlıyorsunuz... Gerçekler, filifu,
yalanlar, filifu, hırslarımız, filifu, altbenlik, filifu, ölüm, filifuuuu...
0 yorum:
Yorum Gönder